Κουραμπιέδες. Traditional Christmas butter cookies with almonds


 
To κλασσικό γλυκό των Χριστουγέννων. Με μία ηλιόλουστη Θεσσαλονίκη που θύμιζε άνοιξη και όχι Χριστούγεννα, φωτογράφισα τους κουραμπιέδες .
Ένα σχόλιο θέλω να κάνω για αυτή τόσο γνωστή συνταγή είναι για την
ποιότητα της άχνης! Με τον vintage μύλο της μητέρας μου της δεκαετίας του 60 έχω την πολυτέλεια της σπιτικής άχνης.
Στις σπάνιες φορές που αναγκάστηκα να αγοράσω άχνη εμπορίου, διαπίστωσα σε σύγκριση με την άχνη που φτιάχνω σπίτι κάποιες αρκετά φανερές διαφορές:
στην υφή: πιο σφικτή,
στη γεύση: με επίγευση άλευρου
και στη γλυκύτητα: λιγότερο γλυκιά


βέβαια κανείς στην οικογένεια μου δεν αγαπά την άχνη και όλοι την τινάζουν για αυτό και βλέπετε πόσο λίγη έχω βάλει. Ακόμα και αυτή την τόσο απειροελάχιστη άχνη πάνω στο κουραμπιεδάκι ο συζυγός μου την τινάζει.

Τι χρειάζομαι λοιπόν για 29-30 κουραμπιέδες που τρώγονται σε 2 μπουκιές
400γρ μαλακό αλεύρι
250γρ φρέσκο βούτυρο αγελάδος
1 κρόκος
¼ φλιτζανιού άχνη
ξύσμα λεμονιού
3 κουταλιές ούζο
στη μύτη από το μικρό κουταλάκι σόδα και 2 κουταλάκια χυμό λεμονιού
3/4 φλιτζανιού αμύγδαλα με τη φλούδα
άχνη για το πασπάλισμα
Στην άχνη του πασπαλίσματος μπορείτε αν θέλετε να προσθέσετε και βανίλια είτε σκόνη είτε φυσική. 

Έχω το βούτυρο και το αβγό εκτός ψυγείου.
Ψήνω τα αμύγδαλα όπως είναι με τη φλούδα τους σε προθερμασμένο φούρνο στους 200ο για 12-15΄. Τα κόβω σε χοντρά κομμάτια αφού ψηθούν.
Χτυπώ το βούτυρο με το μίξερ στην υψηλή ταχύτητα για 15΄. Προσθέτω την άχνη, συνεχίζω το χτύπημα για άλλα 5΄ και στη συνέχεια προσθέτω το ούζο, το ξύσμα και τη σόδα που τη σβήνω μέσα στο χυμό του λεμονιού. Ήρθε η ώρα να βάλω σιγά σιγά το αλεύρι. Συνεχίζω το χτύπημα στην πιο χαμηλή ταχύτητα μέχρι να βάλω όλο το αλεύρι.
Αφήνω το μίξερ και με τα χέρια μου προσπαθώ να δώσω ομοιογένεια στη ζύμη. Αν χρειαστεί προσθέτω λίγο ακόμη αλεύρι. Προσθέτω τα αμύγδαλα, παίρνω λίγη λίγη τη ζύμη την πατώ με τα χέρια μου να έχει πάχος 1 εκατοστό και με ένα ποτήρι σχηματίζω στρόγγυλους κουραμπιέδες. Στρώνω ένα λαδόχαρτο στο ταψί και ψήνω τους κουραμπιέδες για 30΄στους 175ο .
Πασπαλίζω τους κρύους κουραμπιέδες με την άχνη μου. 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΚΑΛΑ