Σπανάκι με σουπιές και φρέσκο φασκόμηλο. Spinach with cuttlefish and fresh sage



Τα κλασσικά αγιορείτικα
Για τη Σαρακοστή που έρχεται



Λατρεύω τις συνταγές που ανασύρουν μνήμες γλυκά ξεθωριασμένες.
Οι σουπιές μου θυμίζουν τους γονείς μου. Η μητέρα μου τις καθάριζε με πολύ επιμέλεια στον νεροχύτη, τότε οι ψαράδες δεν μας καλοπιάνανε όπως κάνουν τώρα. Ο πατέρας μου έφερνε από διπλανή ποτοποιία τη ρετσίνα, την οποία συντηρούσαν σε κάτι τεράστια βαρέλια που σου κόβανε την αναπνοή από την μυρωδιά του ρετσινιού. Καθαρισμένες και καλά ασπρισμένες, (η ιταλική εκδοχή του να μαγειρεύουμε και την μελάνη ήρθε πολύ αργότερα), μπαίνανε στην κατσαρόλα με την ρετσίνα, σκόρδο, ντομάτα και μοσχοβολούσε όλο το σπίτι. Τα σπανάκια μπήκαν στην κατσαρόλα μας επίσης λίγα χρόνια αργότερα.


Για 4 άτομα
¾ κιλού σουπιές
2 ντομάτες
2 φρέσκα κρεμμυδάκια
2 ώριμες ντομάτες
½ ποτήρι κόκκινο κρασί από την ποικιλία του ξινόμαυρου
1 σκελίδα σκόρδου
φυλλαράκια φρέσκου φασκόμηλου
μερικά κλαδάκια μαντζουράνας και θυμαριού
½ κουταλάκι τσίλι σε σκόνη
1 κουταλάκι πούδρα ντομάτας (σπάνιο στην αγορά, η δική μου πούδρα ήταν δώρο από παραγωγό)
4 κουταλιές ελαιόλαδο
αλάτι, μαύρο πιπέρι
½ κιλό σπανάκια μικρά κατά προτίμηση χωρίς μεγάλα κοτσάνια

Πλένω τα σπανάκια σε αρκετό νερό, επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία 3 φορές, τα στραγγίζω και τα ψιλοκόβω.
Οι σουπιές μου ήταν καθαρισμένες από τον καλό ψαρά και έτσι αρκέστηκα σε ένα ακόμη πλύσιμο.
Καθαρίζω, ψιλοκόβω τα κρεμμυδάκια και ξεφλουδίζω τη σκελίδα του σκόρδου.
Πλένω και ψιλοκόβω τις ντομάτες.
Βάζω το ελαιόλαδο στο σκεύος μου και προσθέτω τα αρωματικά και τα κρεμμυδάκια . Γιαχνίζω για 4-5΄,προσθέτω τις ντομάτες και τις σουπιές και σιγομαγειρεύω για 30΄.
Βεβαιώνομαι ότι οι σουπιές έχουν μαλακώσει όσο θέλω και προσθέτω το κρασί και τα σπανάκια. Σιγομαγειρεύω για 20΄. Το παρακολουθώ κάθε τόσο μήπως χρειαστεί να προσθέσω λίγο νεράκι.

Το πιάτο είναι ελαφρύ, .λίγο ρυζάκι ή κινόα θα χορτάσει τους πιο απαιτητικούς.

Καλή σαρακοστή