Τσουρέκια. Easter sweet breads, tsourekia




Η συνταγή μου δεν έχει να προσφέρει κάτι νέο, κάποιο τρομερό μυστικό ή μία νέα δεξιοτεχνία. Θέλω απλά να προτρέψω αυτούς που φοβούνται ή νομίζουν ότι θα κουραστούν. Το άρωμα των τσουρεκιών όμως που θα πλανάται στο σπίτι για κανα διήμερο θα αποζημιώσει την τετράωρη περίπου, μαζί με το ψήσιμο, προσπάθεια.

Εσείς θα τα κάνετε καλύτερα από μένα γιατί θα είναι δικά σας και αυτό είναι που έχει την μεγαλύτερη αξία!!

Εύχομαι ολόψυχα να περάσετα Καλό Πάσχα με τους αγαπημένους σας!



μαντέψτε που ήπια τον καφέ μου μαζί με τον ωραίο ήλιο και τα λουλούδια μου

αφρατούλικο και αρωματικό


Τρία είναι τα θέματα που πρέπει να προσέξει κανείς όταν κάνει τσουρέκιαΚαλό αλεύρι

Η ζύμη να κολλάει στα χέρια, και για διευκόλυνση απλά βουτυρώνω τα χέρια μου για να γλυστράνε και να το ζυμώσεις με ευκολία για να ομογενοποιηθούν τα υλικά. 
Ζέστη στο χώρο και υγρασία. Εγώ βράζω παράλληλα τα κόκκινα αβγά και αφήνω το νερό να σιγοβράζει για ατμούς.



Για 4 τσουρέκια των 500γρ περίπου το καθένα


900γρ αλεύρι για τσουρέκια, εγώ χρησιμοποίησα το μωβ αλεύρι ΑΛΛΑΤΙΝΗ

100γρ νωπή μαγιά +1/2 κουταλάκι κρυσταλλική ζάχαρη

300γρ ζάχαρη

5 αβγά

300ml πλήρες φρέσκο γάλα

200γρ βούτυρο αγελάδος + 30γρ για να βουτυρώσω τα χέρια μου

1 κουταλάκι σποράκια από πράσινο καρδάμωμο, κοινώς κακουλέ

2 κουταλάκια μαχλέπι

1 κρύσταλλο μαστίχα

μία πρέζα αλάτι

για το άλειμμα

1 κρόκος αβγού

2 κουταλιές γάλα

Για το ψήσιμο

½ φλιτζάνι φιλέ αμυγδάλου

Ετοιμάζω και ζυγίζω όλα τα υλικά

Καθαρίζω το καρδάμωμο και το αλέθω μαζί με τη μαστίχα και το μαχλέπι στον μύλο μπαχαρικών μου. Όταν δεν έχω την ευχέρεια του μύλου τα χτυπάω καλά στο γουδί. Είναι σημαντικό τα μπαχαρικά να είναι ολόκληρα και όχι σκόνη για να δώσουν το τέλειο άρωμα.

Με τις φωτογραφίες θα δείτε την εκτέλεση.
Ζεσταίνω το γάλα και διαλυω τη μαγιά

ζυγίζω 100γρ από το αλεύρι

προσθέτω το αλεύρι στη μαγιά

το ανακατεύω με τη μαγιά

σκεπάζω με μία υγρή πετσέτα

ζυγίζω τη ζάχαρη

αλέθω τα μπαχαρικά. Βέβαια η διαδικασία γίνεται στις 4 το πρωί και τα είχα ήδη έτοιμα για να μη ξυπνήσω τη γειτονιά

ξύνω και ένα μεγάλο πορτοκάλι

προσθέτω τα αβγά

Ανακατεύω με μία κουτάλα
ζυγίζω και ζεσταίνω το βούτυρο. χωριστά ζεσταίνω ακόμα 30γρ για να λαδώσω τα χέρια μου

η μαγιά φούσκωσε και ήρθε η ώρα να ζεστάνω το βούτυρο.

Βάζω στη λεκάνη με τα αβγά και τη ζάχαρη και τη μαγιά και ανακατεύω με την κουτάλα. Προσθέτω σταδιακά το αλεύρι και εναλλάξ το ζεστό βούτυρο
Ζυμώνω ίσα να ενωθούν τα υλικά και βάζω τη λεκάνη στο φούρνο για 2 ώρες στους 40ο σκεπασμένη με μία υγρή πετσέτα

Η ζύμη φουσκωσε και τριπλασιάστηκε

Λαδώνω τα χέρια μου

Ζυγίζω και κόβω από τη ζύμη 8 κομμάτια τα οποία θα πλάσω σε κορδόνια

Δεν έχει σημασία το πλάσιμο. Κάντε τα όπως νάναι. Εγώ έκανα το σταυρό με δύο κορδόνια. Βάλτε ένα βίντεο στο youtube και παρακολουθείστε το προσεκτικά. Πλάθω λοιπόν τα τσουρέκια και τα ακουμπώ στο μεγάλο ταψί του φούρνου μου.

Έγιναν 4 μεγαλούτσικα τσουρέκια τα οποία αφήνω να φουσκώσουν

Εν τω μεταξύ η κατσαρόλα αφήνει τους ατμούς της
Τα τσουρέκια φούσκωσαν και η μέρα ξημέρωσε

Χτυπάω τον κρόκο με το γάλα

Αλείφω προσεκτικά τα τσουρέκια

πασπαλίζω με το αμυγδαλάκι

Εν τω μεταξύ αυτά φούσκωσαν και άλλο. Έχω προθερμάνει το φούρνο στους 150ο στις αντιστάσεις πάνω κάτω. Ψήνω τα τσουρέκια για 35΄ και τα βγάζω αμέσως από το φούρνο.

Γέμισε το ταψί και τα τσουρέκια δε θα έχουν γωνίες έτσι.