Φασόλια στο φούρνο με λαχανικά και μαριναρισμένα στο ξινόμαυρο ψωμάκια. Baked beans with vegetables and wine - breads.






Πάντα ψάχνω τρόπους για να μαγειρεύω τα όσπρια με πιο ελαφρύ τρόπο. Τα πολλά λαχανικά κάνουν το πιάτο ευκολοχώνευτο και νόστιμο. Προσέχω επίσης να έχω μαγειρεμένα τα φασόλια ή από την προηγούμενη μέρα ή κάποια άσχετη μέρα που έχω χρόνο και τα διατηρώ στην κατάψυξη. Το θέμα είναι ότι κάποιες φορές ξεχνάω τα συνοδευτικά χαρτάκια για να ξέρω τι έχω στην κατάψυξη μου και τότε μου έρχεται τρέλα. Ευτυχώς βρήκα το μπολ που είχε τα σωστά φασόλια γιατί έχω και γίγαντες και ρεβίθια φυλαγμένα οπότε γίνεται ένας μικρός χαμός στη μικρή σχετικά κατάψυξή μου, στην οποία μόνο κρέατα δε θα βρεις.
Ένα χειμωνιάτικο πιάτο για αυτές τις χιονισμένες και παγωμένες μέρες, μετά τα πλούσια γεύματα των γιορτών, ότι πρέπει για αποτοξίνωση. Εξάλλου οι αποκριές είναι πολύ κοντά. 16 Φεβρουαρίου έχουμε Τσικνοπέμπτη, οπότε ας κάνουμε διατροφή υγιεινή και νόστιμη.
Συνδυάζω το φαγητό με τα νόστιμα τραγανά ψωμάκια που τα μουσκεύω στο αγαπημένο μου κόκκινο κρασί το ξινόμαυρο και ψήνονται μαζί με τα φασόλια στο φούρνο.


2 φλιτζάνια βρασμένα μικρά ξερά φασόλια
2 κόκκινες πιπεριές
2 καρότα
1 πράσινη πιπεριά
½ καυτερή πιπεριά
200γρ μικρά μανιτάρια
1 ντομάτα
1 πατάτα
½ ματσάκι μαϊντανό
ένα ματσάκι φύλλα από παντζάρια
λίγα φυλλαράκια σέλινου
1 κόκκος μπαχάρι
2 κλαδάκια δεντρολίβανου και 2-3 κλαδάκια φρέσκιας ρίγανης
½ φλιτζάνι ελαιόλαδο
αλάτι και πιπέρι

για τα ψωμάκια:
4-5 φέτες ψωμί χωρίς την κόρα
½ φλιτζάνι κόκκινο κρασί από την ποικιλία του ξινόμαυρου
2 κουταλιές ελαιόλαδο
μαύρο φρεσκοαλεσμένο πιπέρι

επίσης για το ψήσιμο
100γρ κεφαλογραβιέρα












Βράζω τα φασόλια με ένα ξερό κρεμμύδι και προσέχω να μην έχουν πολύ ζωμό. Μόλις βράσουν τα στραγγίζω.
Καθαρίζω και πλένω όλα τα λαχανικά.
Κόβω σε μικρά κομματάκια, τις πιπεριές, το καρότο, τη ντομάτα και τα μανιτάρια.
Ψιλοκόβω το μαϊντανό και σε μεγαλύτερα κομμάτια τα παντζαρόφυλλα. Αραδιάζω όλα τα κομμένα λαχανικά μαζί με τα φασόλια σε ένα ταψί και προσθέτω το δεντρολίβανο, τη ρίγανη, το μπαχάρι,  το ελαιόλαδο, αλάτι και φρεσκοαλεσμένο μαύρο πιπέρι.
Ψήνω τα φασόλια στους 200ο για 40΄.
Ενώ ψήνονται τα φασόλια ετοιμάζω τα ψωμάκια. Κόβω τις φέτες του ψωμιού με τη βοήθεια φόρμας σχηματίζοντας αστεράκια. Μουσκεύω τα αστεράκια με το κρασί, τα ραντίζω με το ελαιόλαδο και αλέθω μπόλικο μαύρο πιπέρι.
Βγάζω το ταψί από το φούρνο, αραδιάζω τα ψωμάκια και πασπαλίζω με το τριμμένο τυρί. Ψήνω για άλλα 20΄μέχρι να λιώσει καλά το τυρί και να ψηθούν τα ψωμάκια.