ΒΑΜΒΑΚΕΡΕΣ ΠΙΑΣΤΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΤΣΙΓΚΕΛΑΚΙ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΜΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ. Hand crafted cotton pot holders.



Έμαθα να πλέκω με τσιγκελάκι όταν ήμουν 6 ή 7 ετών. Αμυδρά θυμάμαι το μάθημα της χειροτεχνίας σε ένα χαμηλό πέτρινο κτίριο δίπλα στο βασικές υποδομές του δημοτικού σχολείο που παρακολουθούσα, μικρούλα στο Dusseldorf. Το πρώτο μου έργο, ένα ζευγάρι κίτρινες πιάστρες για την κουζίνα ,υπήρχαν για χρόνια σκαλωμένες στην κουζίνα της μαμάς. Τώρα πια τις φυλάω στο συρτάρι για συναισθηματικούς λόγους. Με την ίδια αγάπη κρατάω και το μπλε χοντρό τσιγκελάκι ιδανικό για βαμβακερά νήματα και εργόχειρα χρηστικά αλλά και διακοσμητικά.
Παρακολουθώ εδώ και αρκετά χρόνια αυτή τη δυναμική επιστροφή στη χειροτεχνία. Τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη με είδη για πλέξιμο, για ράψιμο, για κέντημα και για κάθε είδους εργόχειρο έχουν μεγάλη κίνηση και αν τύχεις και καλοδιάθετη έμπειρη πωλήτρια, φεύγεις με ότι χρειάζεσαι για το δημιούργημα σου.
Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν τόσους πολλούς ανθρώπους και μάλιστα νέους στο χειροποίητο εργόχειρο, κόσμημα ή πλεκτό? Η κρίση? η ψυχική ευχαρίστηση? Πολύς ελεύθερος χρόνος? Ανεργία?
Θα αφήσω αυτό το κοινωνικό φαινόμενο για τους ειδικούς και θα μιλήσω μόνο για μένα.
Όταν ήμουν κοπελίτσα ήταν κοινωνικοί οι λόγοι, έπρεπε να έχω τα προσωπικά μου κεντήματα διότι τι θα πει η μέλλουσα πεθερά? Όταν ήμουν νιόπαντρη οι λόγοι ήταν βασικά οικονομικοί, με δύο μικρά παιδιά υπήρχαν πολλές ανάγκες που πολλές φορές έπρεπε να αντιμετωπιστούν με φαντασία και παράλληλα ήθελα και εγώ να είμαι καλοντυμένη με ελάχιστα χρήματα. Τώρα πια, η χειροτεχνία δρα εντελώς ψυχοθεραπευτικά, λατρεύω το πλέξιμο με τις βελόνες παρακολουθώντας μία ταινία, ιδίως το χειμώνα δίπλα στο τζάκι. Έχοντας λοιπόν ένα καλό απόθεμα από διάφορα νήματα παρασύρθηκα για να κάνω αυτές τις φουξ πιάστρες τις οποίες διακόσμησα με μοβ απλά πλεκτά λουλούδια.

Θα συστήσω αν είστε νέοι στο σπορ του πλεξίματος με βελονάκι να πάρετε ένα νήμα χοντρό και σφιχτό, να μη ξεφτάει εύκολα για να μη μπερδεύεστε .Επίσης υπάρχουν απίστευτα πολλά βιντεάκια στο διαδίκτυο για οποιαδήποτε τεχνική σας ενδιαφέρει. Έχω παρακολουθήσει πάρα πολλά τέτοια βιντεάκια και πολύ εντύπωση μου έκαναν κάποια βίντεο με προέλευση τη Βραζιλία.
Ξεκινήστε κάποια χειροτεχνία, πάντα υπάρχει ένας καλός λόγος: λουλουδάκια πλεκτά για μπομπονιέρες, μία μωρουδίστικη κουβερτούλα, ένα όμορφο κρεμαστό με δέρμα και πλεκτά μοτιφάκια, μία πλεκτή πασμίνα και πάρα πολλά άλλα. Προσοχή όμως κάποιες φορές τα υλικά κοστίζουν πιο ακριβά από ότι αν αγοράσετε το δημιούργημα που έχετε στόχο να κατασκευάσετε. Όπως και στη μαγειρική έτσι και στη χειροτεχνία η ισορροπία είναι το παν.











οι πιάστρες μου που έπλεξα όταν ήμουν 7 ετών



τις εγκαινίασα με το φαγητού φούρνου με λαχανικά και αγκινάρες