ΠΙΠΕΡΙΕΣ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΓΕΜΙΣΤΕΣ ΜΕ ΠΛΙΓΟΥΡΙ ΚΑΙ ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ. STUFFED GREEN PEPPERS WITH BULGUR AND MUSHROOMS.






Καλοκαιριάζει, καιρός για τα ωραία μας ελληνικά πιάτα της εποχής. Όλων των ειδών τα γεμιστά, φασολάκια λαδερά, κολοκυθάκια μπριάμ, υπέροχες νόστιμες μελιτζάνες παπουτσάκια, πιπεριές ψητές, μπάμιες, μουσακάς, χταπόδι με θυμάρι, καλαμαράκια γεμιστά, φρέσκα ψάρια σχάρας λαδολέμονο, παστίτσιο, φάβα με ωραία σάλτσα και πολλά άλλα. Πολλά λαχανικά και ελάχιστο κρέας, το μεγαλείο της δικής μας κουζίνας.
‘Εχω ξαναμιλήσει για τον παρακάτω διάλογο: αλλά δε μπορώ να ξεχάσω την απάντηση ενός νέου μάγειρα ο οποίος μόλις είχε αποφοιτήσει από μια σχετική σχολή, στην ερώτηση μου ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό: βιτέλο τονάτο.
Μάλιστα: Μαμά όταν θα έρθω την Κυριακή να μου κάνεις βιτέλο τονάτο. Δεν ξέρω αν ήθελε να εντυπωσιάσει αλλά εγώ απογοητεύτηκα.
Δεν έχω τίποτα με το υπέροχο αυτό φαγητό,  όμως κατά την προσωπική μου πάντα άποψη πρέπει όλοι εμείς που επηρεάζουμε με κάποιο τρόπο την κοινή γνώμη να προβάλλουμε πρώτα τα ελληνικά μας πιάτα και να δίνουμε το καλό παράδειγμα όπου και αν κινούμαστε, στο ιντερνετ, στο εστιατόριο που μαγειρεύουμε, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Και τα burgers μου αρέσουν και για sushi τρελλαίνομαι, αλλά για πολύ λίγες φορές μέσα στο χρόνο. Δεν είναι τυχαίο ότι τα sushi δεν έπιασαν και τόσο στη Θεσσαλονίκη. Έχουμε τα δικά μας εμείς.
Γεμιστά λοιπόν σήμερα αλλά με πλιγούρι.
Αν σας έχει μείνει πλιγούρι στο ντουλάπι, γεμίστε φρέσκες τριζάτες πράσινες πιπεριές, πασπαλίστε με αρωματική ρίγανη ψήστε τες στο φούρνο και αφήστε το άρωμα της ελληνικής φύσης, μέσα από τον φούρνο, να πλημμυρίσει το σπίτι.

για 4 άτομα
8 πράσινες πιπεριές για γέμισμα
1 καλή χούφτα μανιτάρια πλευρώτους, περίπου 200γρ
¾ φλιτζανιού πλιγούρι
2 φρέσκα κρεμμυδάκια
½ ματσάκι μαϊντανού
½ ματσάκι άνηθου
3 κουταλιές έτοιμη σάλτσα από τα βάζα μου, ότι θέλετε βάζετε εσείς
2 κλαδάκια τσάι του βουνού
3 κουταλιές ελαιόλαδο
αλάτι, μαύρο πιπέρι
για το ταψί
10 μικρά τρυφερά βιολογικά καρότα
2 πατάτες, τις οποίες ξέχασα να βάλω στην φωτογράφιση με τα υλικά, να με συγχωρείτε
Ακόμη 2 κουταλιές έτοιμη σάλτσα από τα βάζα μου
2 κουταλιές ελαιόλαδο
λίγη ρίγανη
αλάτι, μαύρο πιπέρι
Καθαρίζω, πλένω και ψιλοκόβω τα κρεμμυδάκια, τα μανιτάρια και τα αρωματικά. Βάζω το ελαιόλαδο σε ένα τηγάνι και αχνίζω για λίγα λεπτά τα κρεμμυδάκια, προσθέτω τα μανιτάρια τα αρωματικά, το τσάι του βουνού, τη μισή σάλτσα, λίγο νερό και σιγοβράζω για μερικά λεπτά. Προσθέτω το πλιγούρι, αλάτι μαύρο πιπέρι και κλείνω τη θερμοκρασία της εστίας.
Πλένω και κόβω τα καπάκια χωρίς όμως να αποκοπούν τελείως από το κάτω μέρος της πιπεριάς και αφαιρώ όσο μπορώ τα σποράκια. Αφαιρώ τα κλαδάκια από το τσάι, γεμίζω τις πιπεριές με τη γέμιση και τις αραδιάζω στο ταψί.
Καθαρίζω και πλένω τα καρότα και τις πατάτες. Κόβω σε μικρά κομμάτια τις πατάτες και τα καρότα τα αφήνω όπως είναι, διότι τα είχα διαλέξει μικρά και έτσι έχουν το ιδανικό σχήμα για το ψήσιμο. Πασπαλίζω τα λαχανικά με αλάτι, πιπέρι και ρήγανη, και τα βάζω στο ταψί. Πασπαλίζω ξανά όλο το ταψί με ρίγανη, αλάτι και πιπέρι και ραντίζω με ελαιόλαδο. Ανακατεύω την υπόλοιπη σάλτσα με 3 φλιτζάνια νερό και την περιχύνω στο ταψί. Ψήνω για μία ώρα στους 200ο πάνω κάτω στις αντιστάσεις. Στα μισά του ψησίματος, βγάζω το ταψί από το φούρνο και γυρίζω τις πιπεριές από την άλλη πλευρά για να ψηθούν ομοιόμορφα και συνεχίζω το ψήσιμο.

 


















Μη δώσετε στο αφεντικό μου από αυτές τις νόστιμες πιπεριές,  δώστε σε μένα να έχω κουράγιο να την κουβαλάω.