ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ. AMYGDALOTA: ΑLMOND SWEETS.

Αποχαιρετώ με μία πολύ πολύ μικρή θλίψη το καλοκαίρι με εικόνες που γεμίζουν με ωραία χρώματα τα μάτια μου, με συναισθήματα την ψυχή μου και με νέες γεύσεις που εκφράζουν και απελευθερώνουν τη δημιουργικότητα μου.
Όλες οι εποχές έχουν κάτι όμορφο.
Τα φθινοπωρινά φύλλα, η ευεργετική δροσιά μετά το καλοκαίρι, τα χιόνια, η θαλπωρή των πολλών γιορτών του χειμώνα, η γεμάτη αισιοδοξία άνοιξη…
Όμως το καλοκαίρι είναι για μένα η πιο αγαπημένη μου εποχή. Και ας ιδρώνω, ας με τσιμπάν τα κουνούπια σαν το μοναδικό ανθρώπινο ον για αφαίμαξη, ας με κουράζει η θάλασσα. Το γαλάζιο της, η αμμουδιά της, το ελαφρύ δροσερό της αεράκι είναι το καλύτερο χαλαρωτικό που θα μπορούσε να ηρεμήσει το πνεύμα μου.
Τα γλυκά μου αρωματικά αμυγδαλωτά κατσαρόλας με γεύσεις από τσάι του βουνού και χαρουπάλευρο, είναι αφιερωμένα στο παιδί μου που γεννήθηκε σαν σήμερα μία πολύ ζεστή 1η Σεπτεμβρίου.
Καλό μήνα σε όλους!



για περίπου 28 αμυγδαλωτά
250γρ αμύγδαλα με τη φλούδα τους
1 φλιτζάνι καστανή ζάχαρη
1½ φλιτζάνι νερό
3-4 κλαδάκια τσάι του βουνού
ξύσμα από ένα λεμόνι
2 κουταλάκια χυμός λεμονιού
για το πασπάλισμα
3 κουταλιές άχνη
3 κουταλιές χαρουπάλευρο

Βάζω να βράσουν για δύο λεπτά τα κλαδάκια του τσαγιού και τα αφαιρώ. Αλέθω τα αμύγδαλα και τα προσθέτω μέσα στην κατσαρόλα όλα τα υπόλοιπα υλικά τα σιγοβράζω μέχρι να εξατμιστεί το νερό. Ανακατεύω καλα με μία ξύλινη σπάτουλα μέχρι να κολλάει καλά καλά το μίγμα στον πάτο. Αποσύρω την κατσαρόλα από την εστία και αφήνω το μίγμα να κρυώσει.
Με δύο κουταλάκια σχηματίζω μικρά αμυγδαλωτά και τους δίνω στρόγγυλο σχήμα βρέχοντας ελαφρά τα χέρια μου. Πλένω και καθαρίζω τα χέρια μου αν το μίγμα κολλάει πάνω τους.
Πασπαλίζω τα μισά με άχνη και τα μισά με χαρουπάλευρο και τα σερβίρω με καταπράσινα φύλλα λεμονιού και τα χαριτωμένα ίσως αμφιβόλου αισθητικής ρόζ φλαμίγκος που θυμίζουν παραλίες με φωνές και γέλια.
Χρόνια πολλά Άρη μου!!

(Συνταγή για αμυγδαλωτά έχω δημοσιεύσει και στο βιβλίο ΜΕ ΝΟΥ ΑΡΩΜΑΤΟΚΗΠΟΣ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑ. H σημερινή συνταγή έχει την προσθήκη του τσαγιού και του χαρουπάλευρου και επίσης είναι πιο απλή στην εκτέλεση της.)