ΚΡΙΘΙΝΑ ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ΜΕ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΚΟΥΜΑ. KRITSINIA (BREADSTICKS) WITH BARLEY FLOUR, OLIVE OIL ΑΝD TURMERIC.

Η άνοιξη μας περικύκλωσε σιγά σιγά με σφιγμένα συναισθήματα.
Η νεαρή μας κρανιά ίσα που ξεπροβάλλει με τα λεπτά, χωρίς φύλλα, κλαδάκια της, γεμάτη χρυσοκίτρινα μικρά λουλουδάκια.
Ο κάμπος της Ημαθίας αρχίζει να ροζίσει από τις ανθισμένες ροδακινιές. Τώρα θα ήθελα ένα drone να αποτυπώσω τις υπέροχες εικόνες, τα λουλουδιασμένα δέντρα, τα σκυλιά μου που τρέχουν για την πρωινή τους βόλτα. Μου αρκεί η φωτογραφική μου μηχανή και η γή που λούζεται στο φως της αυγής γεμίζει τα μάτια μου και το είναι μου με θετική ενέργεια.
Είναι η εποχή που σκεφτόμαστε, σχεδιάζουμε θέλουμε να πάρουμε αποφάσεις για την υγεία μας, για νέες γνώσεις, για δημιουργικές αποσχολήσεις.
Όμως
 ο κόσμος προσβάλλεται από μία ύπουλη ασθένεια που όσο αισιόδοξα και με χιούμορ και αν την αντιμετωπίζουμε αισθάνομαι ότι μας περικυκλώνει επικίνδυνα. Και αν δεν κινδυνεύουμε εμείς προσωπικά, μπορεί να κινδυνεύει κάποιος γνωστός μας με ευαίσθητη υγεία.
Όμως
Παράλληλα, αισθάνομαι ότι δοκιμάζεται η ανθρωπιά μου. Ναι θέλω η χώρα μου να μην αδικείται, να μην ταλαιπωρείται συγκεκριμένος πληθυσμός από το απότομο αυτό μεταναστατικό κύμα.
 Όμως
Κάποια μάτια που κοιτούν μέσα από τα συρματοπλέγματα με πληγώνουν. Σκέφτομαι τα δικά μου προβλήματα πολυτελείας και καταλήγω στο συμπέρασμα ότι η ζωή είναι άδικη και εγώ είμαι επικεντρωμένη στα δικά μου εγωιστικά ασήμαντα θέματα και δεν προσφέρω τίποτα απολύτως στο κοινωνικό αυτό αδικημένο σύνολο.
Όμως
Φύσει αισιόδοξη, ελπίζω να έρθουν καλύτερες μέρες και τα κρίσιμα ζητήματα της χώρας αλλά και της ανθρωπότητας, να λυθούν και να λήξουν με τον καλύτερο τρόπο.
Πως συνδέεται η συνταγή με τα παραπάνω: συνδέεται με το ότι οφείλουμε να προσέξουμε την υγεία μας και ένας τρόπος είναι μέσω της διατροφής.
Το έχω ξανακάνει αυτό το κριτσίνι, έχει φυτικές ίνες, μέλι και είναι από τις αγαπημένες μου αρτοπαρασκευές. Σε αυτή την εκδοχή αρωματίζονται με ένα μπαχαρικό δυναμίτη: τον κουρκουμά.
Ο κουρκουμάς το καθημερινό μπαχαρικό των Ινδών χαίρει μεγάλης εκτίμησης, λόγω των πολλαπλών ευεργετικών ιδιοτήτων του. Για κάποια χρόνια το βάζαμε στα πιλάφια εναλλακτικά με τον κρόκο, επειδή ήταν φτηνότερο και έδινε το ίδιο και ακόμη πιο έντονο χρυσοπορτοκαλοκροκί, σαν τα χαλιά J, χρώμα.
Το άρωμα του δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτήρα, η γεύση του έχει ένα απαλό κάψιμο, είναι ελαφρόπικρη, λίγο χωμάτινη, όμως παρόλα αυτά αρκετά ουδέτερη και δεν επηρεάζει τόσο έντονα την τελική γεύση. Προσοχή βέβαια στη δόση.
Για 25 κριτσινάκια που μπορούν να είναι ένα γρήγορο πρωινό, ένα δεκατιανό ή ένα συνοδευτικό για το βραδινό χαλαρωτικό ρόφημα






Για 25 κριτσινάκια που μπορούν να είναι ένα γρήγορο πρωινό, ένα δεκατιανό ή ένα συνοδευτικό για το βραδινό χαλαρωτικό ρόφημα.

140 γρ κρίθινο αλεύρι
140 γρ αλεύρι ολικής άλεσης
60 γρ ελαιόλαδο
60 γρ νερό (ίσως χρειαστεί λίγο περισσότερο, εξαρτάται από την ποιότητα των άλευρων)
2 κουταλιές τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο
1 κουταλιά ανθόμελο
1 κουταλάκι κουρκουμά
1 κουταλάκι μπέκιν
½ κουταλάκι αλάτι
Προαιρετικά πασπαλίζω τα κριτσίνια με λίγο μαυροσούσαμο ή μαυροκούκι

Προθερμαίνω το φούρνο στους 180ο στις αντιστάσεις πάνω- κάτω.
Ζυγίζω και ετοιμάζω όλα τα υλικά. Λαδώνω το κουτάλι με το οποίο θα μετρήσω το μέλι για να γλιστρήσει εύκολα μέσα στο μείγμα για τα κριτσίνια.
Ανακατεύω καλά τα δύο άλευρα με το μπέκιν, το αλάτι και τον κουρκουμά.
Κάνω μία λακκούβα μέσα στα άλευρα και προσθέτω όλα τα υπόλοιπα υλικά. Ζυμώνω σιγά σιγά το μείγμα το οποίο αρχικά είναι αρκετά νερουλό, αλλά στη συνέχεια σφίγγει και ομογενοποιείται.  Ζυγίζω τη ζύμη και τη χωρίζω με τη βοήθεια της ζυγαριάς σε 25 κομματάκια των 18γρ περίπου.
Σχηματίζω φιόγκους, κυκλάκια και μικρά μπαστουνάκια. Μπορείτε να κάνετε μόνο μπαστουνάκια αν η ζύμη σας δεν είναι εύπλαστη.
Ακουμπώ απαλά τα κριτσίνια στο λαδόχαρτο, τα αλοίφω με λίγο νεράκι και πασπαλίζω με τους λαμπερούς μαύρους σπόρους.
Ψήνω για 15΄, κλείνω τη θερμοκρασία και τα αφήνω για άλλα 15΄ μέσα στο φούρνο.