ΜΟΣΧΑΡΙ ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΚΟΚΚΙΝΙΣΤΟ ΜΕ ΠΟΥΡΕ ΠΑΤΑΤΑΣ: ΤΑΣ ΚΕΜΠΑΠ. GREEK BEEF STEW WITH MASHED POTATOES: TAS KEBAB.


Παρόλο που τα πάντα μπορούν να αποθηκευτούν στο ιντερνετικό, αόρατο, παντοδύναμο σύννεφο, μου έχει μείνει η παλιά συνήθεια να κόβω και να κρατάω χαρτάκια από οποιαδήποτε πληροφορία συνταγής, τεχνικής ή και έκφρασης. Χαρτάκια που σημειώνω εγώ, χαρτάκια που κόβω από έντυπα, κάποια χαρτάκια που σχίζω κρυφά και χαιρέκακα από περιοδικά που ξεφύλλιζα περιμένοντας 800 ώρες σε ιατρικής αναμονής αίθουσα και καρφιτσωμένα χαρτάκια του παμπάλαιου βιβλίου μαγειρικής μου.
Τα τελευταία έχουν δώσει άλλα 5 εκατοστά πάχος στο βιβλίο και εμένα κάποια συγκίνηση ενώ τα ξεδιάλεγα την εποχή της καραντίνας. Χαρτάκια με διαφορετικό σύστημα τονισμού αλλά και καλλιγραφίας με προσεκτικά καταγεγραμμένες συνταγές, που παραδόξως πως, θυμάμαι και ποιος μου τις περιέγραψε και από που τις βρήκα.
Τη λακωνική αυτή συνταγή λοιπόν με την τόσο γλυκιά ανορθογραφία για το κοκκινιστό τας κεμπαπ, κάποιος καλός κύριος, μάγειρας στο επάγγελμα, Μανώλης στο όνομα, την έγραψε και την έδωσε στην μαμά μου για να έχω εγώ την αυθεντική εκτέλεση. Την κράτησα για ενθύμιο και σήμερα του την αφιερώνω όπου και αν είναι.
Κλασσική μαγειρική με αρώματα ωραίας δάφνης και μπαχαριού, σιγανομαγειρεμένα στην κατσαρόλα, χωρίς καπάκι χύτρας ταχύτητας. Αντί για πουρέ ίσως θα θέλατε ένα αχνιστό ρύζι: και αυτό ταιριάζει σίγουρα!
Για 2 άτομα και θα μείνει και μία μερίδα όπως συνήθως, μου φαίνεται ότι η καραντίνα συνεχίζεται με άλλες συνθήκες πια







750γρ μοσχάρι σπάλα
2 ξερά κρεμμύδια
1 πράσινη πιπεριά
1 φλιτζάνι σάλτσα ντομάτας, έχω δική μου περσινή βάζου
1 σκελίδα σκόρδου
4-5 κόκκους μπαχάρι
1- 2 δαφνόφυλλα
4 κουταλιές ελαιόλαδο
αλάτι, μαύρο πιπέρι
για τον πουρέ
4 μέτριες πατάτες
1 κλαδάκι δεντρολίβανου
2 φυλλαράκια φασκόμηλου
½ φλιτζάνι (ζεστό καλύτερα) γάλα
1 κουταλιά ελαιόλαδο
αλάτι, μαύρο πιπέρι
Πλένω, στεγνώνω και κόβω το κρέας σε χοντρές φέτες αρχικά και στη συνέχεια σε μικρότερα κομμάτια. Ζεσταίνω το ελαιόλαδο και βάζω το κρέας να ροδίσει ή έστω να αλλάξει χρώμα και γυρίζω τα κομμάτια ένα ένα και από την άλλη τους πλευρά. Καθαρίζω εν τω μεταξύ, πλένω και ψιλοκόβω το κρεμμύδι, το σκόρδο και την πιπεριά. Προσθέτω σιγά σιγά τη δάφνη, το σκόρδο, το κρεμμύδι, την πιπεριά και το μπαχάρι. Ανακατεύω και τα αφήνω να μαγειρευτούν για 5΄με ανοιχτό το καπάκι. Προσθέτω τη ντομάτα, 1 ποτήρι νερό, κλείνω την κατσαρόλα και αφήνω να βράσει σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία για περίπου 1 ώρα. Ελέγχω αν έχει βράσει το κρέας και προσθέτω νερό αν έχει σωθεί και χρειάζεται κιάλλο βράσιμο. Πασπαλίζω με πιπέρι και ελάχιστο αλάτι.
Ετοιμάζω τον πουρέ.
Βάζω νερό να βράσει μαζί με τα αρωματικά.
Καθαρίζω, πλένω, κόβω τις πατάτες σε μικρά κομμάτια και τις βράζω σε σιγανή θερμοκρασία. Προσέχω να μη σκεπάζω με το καπάκι την μικρήκατσαρόλα μου διότι οι πατάτες φουσκώνουν και το νερό μπορεί να χυθεί. Αν έχετε μικρή κατσαρόλα με ψηλά τοιχώματα τότε αυτό είναι σίγουρα πιο βολικό.
Στραγγίζω το νερό από τις βρασμένες πατάτες, αφαιρώ τα αρωματικά και προσθέτω το ελαιόλαδο, το γάλα, αλάτι, πιπέρι και πατώ με την ειδική κουτάλα πρέσα για πουρέ. Αφήνω τον πουρέ να πάρει μία βράση και το απομακρύνω από την εστία.

Σερβίρω το κρέας με τον πουρέ.