ΣΚΟΡΔΟΨΩΜΑ. GARLIC BREADS



18 μέρες μέχρι τα Χριστούγεννα

O Tannenbaum, o Tannenbaum, wie grün sind deine Blätter!

H πιο γλυκιά ανάμνηση από τα Χριστούγεννα της παιδικής μου ηλικίας στη Γερμανία, είναι το Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ένα αληθινό έλατο, τεράστιο, μοσχοβολιστό, καταπράσινο. Μικρά λευκά κεράκια άναβε στα κλαδάκια του η μητέρα μου, και λάτρευα να τα βλέπω έτσι φωτισμένα μέσα στις απαλές σκιές του δέντρου. Πλησίαζα πολύ κοντά για να δω τις μικρές χρυσές φλόγες και να μυρίσω το άρωμα του γλυκού καπνού. Λάτρευα τις χαριτωμένες ατίθασες βελόνες των κλαδιών του που μου τσιμπούσαν απαλά τη μύτη. Η αγάπη μου για τα κεριά νομίζω από τότε ξεκινάει. Το στολισμό ολοκλήρωναν υπέροχες μπάλες με ανάγλυφα χρυσοποίκιλτα σχέδια αλλά και σοκολατένια στολίδια τυλιγμένα σε όμορφα χρυσόχαρτα με το αγαπημένο μου μάρτσιπαν που δεν προλάβαιναν όλα να μείνουν σώα μέχρι τα Χριστούγεννα. Μου ήταν αδύνατον να αντισταθώ. Μέσα σε αυτή τη γλυκιά ομίχλη αυτής της μακρινής ανάμνησης υπάρχουν ακόμη στη μνήμη μου οι λίγες λέξεις από το γνωστό χριστουγεννιάτικο τραγούδι στη γερμανική του εκδοχή.
Ω! έλατο, ω! έλατο,
μ' αρέσεις, πώς μ' αρέσεις!
Τι ωραία την Πρωτοχρονιά
μας φέρνεις δώρα στα κλαδιά!
Ω! έλατο, ω έλατο
μ' αρέσεις, πώς μ' αρέσεις!

Ω! έλατο, ω έλατο
τι δίδαγμα η στολή σου,
Ελπίδα εμπνέει σταθερή
και θάρρος πάντα στη ζωή.
Ω! έλατο, ω έλατο
μ' αρέσεις, πώς μ' αρέσεις!

Ω! έλατο, ω έλατο
τα πράσινά σου φύλλα,
τα βγάζεις με καλοκαιριά
και τα φορείς με το χιονιά.
Ω! έλατο, ω έλατο
τα πράσινά σου φύλλα!!




Ένας εύκολος τρόπος και πολύ γιορτινός για τα απλά πλην όμως νόστιμα σκορδοψωμάκια. Μπορεί και το παιδάκι σας να τα κόψει και να τα στήσει όπως στη φωτογραφία μου. Χρειάζεστε για το κάθε ένα ελατάκι 19 στρόγγυλα ψωμάκια και ένα αστεράκι. Άρα για ένα έλατο με δύο στρώσεις θέλετε 38 στρόγγυλα ψωμάκια και 2 αστεράκια. Ένα ξύλο κοπής θα φιλοξενήσει την χριστουγεννιάτικη σύνθεση. Ο λόγος που κάνω δύο στρώσεις είναι για να φτάσουν για όλους επειδή είναι αρκετά μικρά τα σχήματά τους.

Υλικά για να συνοδεύσουν το φαγητό τους 4 άτομα
15 φέτες ψωμιού χωρίς κόρα
3 σκελίδες σκόρδου
1 κουταλιά κόκκινο πιπέρι
2 κουταλιές ελαιόλαδο
αλάτι, μαύρο πιπέρι
Ψιλοκόβω το σκόρδο και το ανακατεύω με το ελαιόλαδο, το κόκκινο πιπέρι, το μαύρο πιπέρι και το αλάτι. Κόβω με ένα στενό ποτήρι τα ψωμάκια σε στρόγγυλα κομματάκια και κόβω και δύο αστέρια για την κορυφή. Απλώνω τα ψωμάκια πάνω σε λαδόχαρτο μέσα στο ταψί του φούρνου και τα αλείφω με το μείγμα του ελαιολάδου. Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 180ο για 15΄. Σχηματίζω με τα ψημένα ψωμάκια ένα έλατο. Βάζω δύο στρώσεις ψωμάκια τη μία πάνω στην άλλη για να γίνουν αρκετά και να φτάσουν για όλους.
Και δύο αλήθειες:
Προσοχή να ελέγχετε τον φούρνο για να μη πάρουν πολύ χρώμα όπως τα δικά μου που ξεχάστηκα με το τηλέφωνο και μου κάηκαν λιγουλάκι.

Δεν έκοψα τα δικά μου ψωμάκια με ποτήρι αλλά με ένα άδειο ρεσό, αφού το έπλυνα βέβαια πρώτα. Πολύ με παίδεψε το σκασμένο όμως γιατί ήταν μαλακό το υλικό και δεν έκοβε σταθερά. Εσείς να πάρετε ποτήρι.