ΤΑΡΤΑ ΑΜΥΓΔΑΛΟΥ, Η ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΦΡΑΝΤΖΙΠΑΝ (FRANGIPANE). CLASSIC FANGIPANE TART.

Νιώσατε ποτέ σας παράνομοι? Πολύ παράνομοι όμως?

Ετοιμαστείτε έρχεται η προσωπική μου εμπειρία!

Βραδάκι ετοιμάζομαι να βγω για περπάτημα, με απώτερο σκοπό όμως να περάσω και να πάρω ένα αγαπημένο γλυκό από το γειτονικό μου ζαχαροπλαστείο του Μίλτου. Πολύ σαντιγύ, πολύ μερέντα, πολλές θερμίδες.

Βρήκα το σθένος, είπα όχι δε θα ενδώσω,  αλλάζω με βήμα γοργό τη διαδρομή μου και  πάω σε αντίθετη κατεύθυνση.

Μπήκα και σε ένα σούπερ μάρκετ, βγήκα αμέσως, διότι δε βρήκα αυτό που ήθελα

(άσχετο: μία εικόνα που θα μου μείνει αξέχαστη. Στο σουπερ μάρκετ τα ράφια με τα καλσόν και τις κάλτσες τα είχαν αποκλεισμένα με ταινίες και μεγάλες ταμπέλες έγραφαν: απαγορεύεται η πώληση. Τι εποχές ζούμε?)

Συνεχίζω λοιπόν το περπάτημα και που με βγάζει ο αμαρτωλός μου δρόμος? Μπροστά στο Plaisir. Εε αδύναμος χαρακτήρας ενέδωσα, θα πάρω λέω ένα μικρό γλυκό. Εμένα μου λές, να μία πάστα σοκολάτα φράουλα. Παίρνω την παστούλα, σακούλα ? όχι ευχαριστώ το κρατώ στο χέρι το κουτάκι και σκέφτομαι, θα περπατήσω λιγάκι παραπάνω να κάψω τις θερμίδες (εμένα μου λές).

Βλέπω και στο δρόμο μου δύο αστυνομικούς χωρίς αυτοκίνητο ή μηχανή, ααα λέω τι γίνεται τι περιμένουν αυτοί. Επίσης βλέπω και δύο ασθενοφόρα, δεν προσέχω που πατάω και κολλήσανε στα παπούτσια μου κάτι φύλλα από κακόμοιρες ψειριασμένες λεύκες.

Και κάνω τον εξής συνειρμό.

Πρέπει να τα καθαρίσω στο πατάκι πριν μπω στο σπιτι

Θα τα ψεκάσω και με απολυμαντικό.

Το απολυμαντικό είναι πάνω στο έπιπλο δίπλα στα χαρτάκια  με τις βεβαιώσεις κυκλοφορίας

Και  διαπιστώνω έντρομη ότι δεν έχω στείλει μνα ούτε και έχω συμπληρώσει ένα από αυτά τα πρόχειρα χαρτάκια.

Κρύος ιδρώτας με έλουσε.

Πως είναι λοιπον κάτι παράνομοι που προσπαθούν να ξεφύγουν? Που βάζουν και την κουκούλα στο κεφάλι και προχωρούν με σκυμμένο κεφάλι? Τι Εσκομπάρ, μαφία, διακινητής, ληστής? Έ κάπως έτσι αισθάνθηκα, έτρεξα γρήγορα και μπήκα σε μία είσοδο τρόμαξα και έναν γατούλη που κοιμόταν κουλουριασμένος  στο πατάκι και βγάζω γρηγορα γρήγορα το κινητό.

Νέο πρόβλημα. Με το νέο κινητό μου δεν είμαι τόσο ευέλικτη.Τα μηνύματα στο 13033 στο προηγούμενο κινητό τα έκανα CP δηλαδή αντιγραφή επικόλληση.

Ούτε που θυμόμουν τα νούμερα. Το δύο ή το τρία, ή το έξι.

Μου φαίνεται ότι έστειλα για τράπεζα

Πάντως αυτοί οι καλοί άνθρωποι στο αόρατο σύστημα του 13033 μου απάντησαν αμέσως.

Και αφού ηρέμησα, μου ήρθε να πετάξω το κουτάκι και άρχισα τη γενική αυτοκριτική:

Γιατί να είμαι καταρχάς τόσο αφηρημένη..

Γιατί να είμαι τόσο λαίμαργη…              

Γιατί να μη  μοιάζω στον καλό και εγκρατή σύζυγο μου, ο οποίος δύο κομματάκια σοκολάτας να έχουν μείνει σπίτι, θα τα κρατήσει για να μου τα δώσει.

Γιατί να θέλω να αγοράσω γλυκό έτοιμο, αφού έχω άπειρες συνταγές και κάνω τόσα πράγματα

Πειτε μου και εσείς στα σχόλια, ξεχνάτε να στείλετε μνα ή να πάρετε χαρτί κυκλοφορίας μαζί σας?

Επίσης και ένα πρωινό πηγαίνοντας  να πάρω το αυτοκίνητο μου και να ξεκινήσω για τη δουλειά ξέχασα να βάλω τη μάσκα μου. Όταν κάθησα στο τιμόνι απολυμαίνω τα χέρια μου και πάω να βγάλω τη μάσκα και ΔΕΝ τη φορούσα. Πρέπει να ανησυχώ? Έχω καναδυό εφεδρικές πάντα μέσα στην τσάντα μου. Ευτυχώς

Και έτσι προέκυψε αυτή η τάρτα με κρέμα αμυγδάλου, με το κλασσκό μπισκότο τάρτας και μία κρέμα με σκόνη αμυγδάλου. Είναι η κλασσική τάρτα frangipane, από ένα απόκομμα που κρατουσα χρόνια, αλλά του άλλαξα τα φώτα, διότι μου φάνηκαν πολλά τα υλικά, έκανα μία δοκιμή πέτυχε και το ξανάκανα.

Δεν έχει πολλά υλικά, αλλά πρέπει να αναφέρω ότι η σκόνη αμυγδάλου που απαιτεί η κρέμα είναι λίγο ακριβούτσικη.

Ο κλασσικός στολισμός ‘ας πούμε’ είναι φέτες μήλου στην επιφάνεια της, αλλά μην το θεωρήσετε τάρτα μήλου, υπερισχύει η γευστική κρέμα.

Ένας μεγάλος πολυκόφτης-πολυμηχάνημα είναι το ιδανικό εργαλείο για αυτό το γλυκό. Τα πετάς στην κυριολεξία μέσα, ανακατεύονται και τελειώνεις πολύ γρήγορα.

Φυσικά την παστούλα την έφαγα, αρκετά αργότερα όμως.

Λοιπόν ιδού η συνταγή




Για τη ζύμη της τάρτας

125γρ βούτυρο αγελάδας

120γρ ζάχαρη

225γρ αλεύρι ΓΟΧ

1 κρόκος αβγού

μία τσιμπιά αλάτι

ξύσμα λεμονιού

για την κρέμα αμυγδάλου

125γρ βούτυρο αγελάδας

120γρ ζάχαρη

125γρ σκόνη αμυγδάλου

2 αβγά και ένα ασπράδι

2-3 σταγόνες άρωμα πικραμύγδαλου

1 βανιλίνη

1 μήλο

Κόβω το βούτυρο σε κομματάκια. Βάζω στο πολυμηχάνημα το βούτυρο με τη ζάχαρη και το ξύσμα και τα ανακατεύω για ένα λεπτό, προσθέτω τον κρόκο ανακατεύω και πάλι.

Προσθέτω το αλεύρι και ανακατεύω για 2 λεπτά. Καθαρίζω τα τοιχώματα με την σπάτουλα και ανακατεύω και πάλι. Βγάζω το μείγμα που μοιάζει με τραχανά από το μπολ το απλώνω στον πάγκο και προσπαθώ με τα χέρια μου να σχηματίσω μία ενιαία ζύμη. Τυλίγω την μπάλα της ζύμης σε μεμβράνη και την βάζω στη συντήρηση του ψυγείου για μισή ώρα.

Προθερμαίνω το φούρνο στους 170ο  και  βουτυρώνω μία ταρτιέρα 26εκ.

Βγάζω τη ζύμη και την ανοίγω με ένα μικρό πλάστη ανάμεσα από δύο κομμάτια μεμβράνης. Την απλώνω πάνω στην ταρτιέρα και την τρυπάω με ένα μαχαίρι σε όλη την επιφάνειά της. Ψήνω την ζύμη για 20΄.

Ετοιμάζω έν τω μεταξύ  την κρέμα. Ανακατεύω μέσα στο πολυμηχάνημα το βούτυρο με τη ζάχαρη, προσθέτω τα αβγά, τα αρωματικά και ανακατεύω ξανά. Προσθέτω τελευταία τη σκόνη αμυγδάλου και ανακατεύω ελαφρά. Βγάζω την ταρτιέρα από το φούρνο.

Πλένω και καθαρίζω το μήλο από τα κουκούτσια του και το κόβω σε λεπτές φέτες. Απλώνω την κρέμα πάνω από το μπισκότο και τη στολίζω με τα μήλα. Ψήνω για 30΄.