ΣΝΙΤΣΕΛ ΜΕ ΠΑΤΑΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΡΑΜΕΛΩΜΕΝΑ ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ. PORK SCHNITZEL WITH CARAMELIZED ONIONS AND BAKED POTATOES

Διατροφικές αδυναμίες, το σνίτσελ και το αρνάκι.

Αδυνατώ να καταλάβω τι  μου συμβαίνει όταν βρίσκομαι στο εξωτερικό, όσον αφορά στις γαστρονομικές μου προτιμήσεις, διότι απαρνούμαι κάθε τι υγιεινό, το ταχίνι μου, τα φρούτα μου, τα όσπριά μου, το ολικής άλεσης ψωμί μου. Τι μου συμβαίνει και πέφτω με τα μούτρα, στις  μαγιονέζες, στα αλλαντικά, στα αρτοσκευάσματα με 1800 θερμίδες το καθένα, φουλ λιπαρά και ζάχαρη. Το αγαπημένο μου άλειμμα για πρωινό είναι το πατέ και η πρώτη παραγγελία σε γερμανικό εστιατόριο είναι  το παραδοσιακό σνίτσελ με πολλές πατάτες, καραμελωμένα κρεμμύδια  και η υπερβολή της υπερβολής είναι το τηγανιτό αβγό από πάνω από την παντόφλα σνίτσελ.

Με παρομοιάζω σαν εκείνα τα συμπαθή τετράποδα, σαν αυτά που φτάσανε τσούκου τσούκου μέχρι και τις καμάρες της πλατείας Αριστοτέλους.

Δεν είμαι εγώ, είναι η άλλη, ξέρετε Δημήτρης Χόρν στο ‘μια ζωή την έχουμε΄.

Σνίτσελ τηγανιτό δε το συνηθίζω σπίτι, όμως, η εστίαση ήταν κλειστή στη Γερμανία και έτσι πήρα την απόφαση και επισκέφτηκα το γειτονικό γερμανικό κρεοπωλείο στο οποίο με εξυπηρέτησε ένας συμπαθής, ευγενής και χαρωπός κρεοπώλης. Αδύνατος, χωρίς γραφικό μουστάκι, με πεντακάθαρη ποδιά και μάσκα, έτσι για να δώσω την εικόνα.  

Επειδή λοιπόν ήταν οι μέρες του Πάσχα είπα να πάρω και λίγο αρνάκι εκτός από τις περιποιημένες φέτες που μου έκοψε για το αμαρτωλό μου σνίτσελ.

35€ για το χεράκι του αρνιού και 40€ για μενταγιόν αρνιού με το κοκαλάκι του, τα κομμάτια ήταν από μεγαλούτσικο καλοθρεμμένο βετούλι και όχι αρνάκι.

Και εδώ λειτούργησα αυτόματα λόγω των γονιδίων, όπως και η μητέρα μου όταν έπιανε κουβέντα με τους πωλητές και εγώ ήθελα να ανοίξει η γη να με καταπιεί. Τα ίδια και χειρότερα κυρίες και κύριοι κάνω τώρα. Ευτυχώς δεν είχα το παιδί μου δίπλα να το ντροπιάσω.

Του λέω λοιπόν ότι έτσι και έτσι από Ελλάδα, εμείς μικρούτσικα μικρούτσικα τα τρώμε και μόνο τόσο το κιλό, το πολύ 11€. Εντυπωσιάστηκε ο άνθρωπος και μου είπε ότι είμαστε τυχεροί και σαν να με προέτρεψε αρνητικά για αυτή την αγορά και φυσικά έφυγα χωρίς αρνί .  Τώρα αν ο αγαπητός κρεοπώλης ήταν απλά υπάλληλος και ίσως και χορτοφάγος, θα είπε από μέσα του: αα τους βάρβαρους, δε φτάνει που τρώνε κρέας,  τα τρώνε μικρά μικρά, τρώνε και τα εντόσθια. Κανείς δε θα μάθει ποτέ τι σκέφτηκε .

Και για την κατάληξη: πήρα από το κρεοπωλείο μου στην Ελλάδα ένα ωραιότατο κατσικάκι μπουτάκι που το μοσχοφάγαμε στο φούρνο με πολλά φρέσκα αρωματικά. End of story

 

Για 4 άτομα

4 πολύ λεπτά κομμένες φέτες χοιρινού για σνίτσελ, περίπου 600γρ

½ φλιτζάνι γάλα

750γρ πατάτες

2 ξερά κρεμμύδια

2 φέτες καπνιστή χοιρινή μπριζόλα

1 κουταλιά βούτυρο αγελάδας

1 κουταλιά ξίδι βαλσάμικο

3 φέτες πολύ μπαγιάτικο ψωμί για το πανάρισμα ή τριμμένη φρυγανιά αν δεν έχετε, το ψωμί όμως είναι πιο νόστιμο

½ φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις

2 αβγά

1 κουταλιά θυμάρι

1 φλιτζάνι ελαιόλαδο

αλάτι, μαύρο πιπέρι

για το σερβίρισμα

πράσινη ανάμεικτη φρέσκια σαλάτα

βραστό αβγό μιμόζα αντί του κλασσικού τηγανιτού

 

Μέσα σε ένα βαθύ πιάτο περιχύνω τα σνίτσελ με το γάλα και τα αφήνω για δύο ώρες για να μαλακώσουν και να φύγει η μυρωδιά του κρέατος.

Ενώ μαρινάρονται τα κρέατα μέσα στο γάλα ετοιμάζω τα κρεμμύδια.

Καθαρίζω τα κρεμμύδια τα πλένω και τα χοντροαλέθω στον πολυκόφτη. Τα αλατίζω και τα αχνίζω για μερικά λεπτά σε δύο κουταλιές ελαιόλαδο, προσθέτω την μπριζόλα την οποία έχω ψιλοκόψει αρκετό μαύρο φρεσκοαλεσμένο πιπέρι και ανακατεύω για να μη καούν για 3-4 λεπτά. Προσθέτω το βούτυρο και το ξίδι και συνεχίζω μέχρι να πάρουν ωραίο χρώμα, περίπου 3 λεπτά.

Καθαρίζω τις πατάτες, τις πλένω και τις κόβω σε ροδέλες. Ανακατεύω τις πατάτες με δύο κουταλιές ελαιόλαδο, αλάτι, μαύρο πιπέρι, θυμάρι και τις απλώνω πάνω σε ένα λαδόχαρτο μέσα στο ταψί για το φούρνο. Ψήνω στους 200ο για περίπου 20΄και στη συνέχεια βγάζω το ταψί από το φούρνο και απλώνω πάνω στις πατάτες το καραμελωμένο κρεμμύδι. Ξαναψήνω για άλλα 10΄και αφήνω το ταψί μέσα στο φούρνο για να ετοιμάσω τα σνίτσελ.

Στραγγίζω και σκουπίζω με χαρτί κουζίνας καλά καλά τα κομμάτια για να φύγει και η κάθε σταγόνα γάλα. Αλατίζω, πασπαλίζω με μαύρο πιπέρι και ζεσταίνω το υπόλοιπο ελαιόλαδο που έχω στο τηγάνι. Αραδιάζω τα υλικά, το αλεύρι, τα αβγά χτυπημένα καλά με το πιρούνι, και το ψωμί το οποίο το έχω αλέσει στον πολυκόφτη. Προσθέτω λίγο αλάτι, στο αλεύρι και στα αβγά για να είναι νόστιμη η κρούστα.

Η διαδικασία είναι η εξής:

Βάζω το κρέας πρώτα στο αλεύρι, στη συνέχεια στα αβγά και τέλος στην τριμμένη ψίχα του ψωμιού.

Τηγανίζω τα τρία από τα τέσσερα σνίτσελ, επειδή τόσα χωρούσε το τηγάνι μου,  σε μέτρια φωτιά για 5΄από την μία πλευρά και 5΄από την άλλη. Ακουμπώ τα τηγανισμένα σνίτσελ πάνω σε χαρτί κουζίνας για να απορροφήσει τα περιττά λίπη. Συνεχίζω το τηγάνισμα με αυτό που έμεινε, αφού προσθέσω λίγο ελαιόλαδο.

Σερβίρω με τις πατάτες, με ανάμεικτη πράσινη σαλάτα και με αβγό μιμόζα.

Το αβγό μιμόζα παρά την εξωτική του ονομασία, είναι κάτι πολύ απλό και το κάναμε αναντάν μπαμπαντάν με τα κόκκινα αβγά του Πάσχα. Πως γίνεται:

Κόβω τα βρασμένα αβγά του Πάσχα στα δύο χωρίζοντας το  σε δύο μακρόστενα κομμάτια. Βγάζω τους κρόκους και τους ανακατεύω με αλάτι, πιπέρι, ελαιόλαδο, μουστάρδα, ξίδι,  ψιλοκομμένη κάππαρη και ίσως λίγο κεφαλοτύρι. Γεμίζω ξανά τα ασπράδια και έτοιμες οι μιμόζες.