ΤΣΟΥΡΕΚΙΑ ΜΕ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ. TSOUREKIA WITH OLIVE OIL.

Ζάχαρη και ίσως λίγο παραπάνω μαχλέπι να μπορεί να ανιχνεύσει κανείς στα διάφορα άνοστα, άνευρα, αδιάφορα σφουγγάρια-τσουρέκια που μοστράρουν πρώτα πρώτα στις λαμαρίνες των πρατηρίων άρτου και αρτοσκευασμάτων. Όσον αφορά τη λιπαρή ουσία τους, η φαντασία μου δε με βοηθάει για να προσδιορίσω το ποιόν της. Λυπηρά αρτοσκευάσματα που δυσφημούν το πιο αξιόλογο γλυκό ψωμί αυτής της εποχής. Αν αποφασίσατε να ασχοληθείτε και αποφεύγετε το βούτυρο, δοκιμάστε το μετά το Πάσχα όταν θα έχετε λίγο παραπάνω χρόνο.

Το τσουρέκι μου, δε χρειάζεται μίξερ, ούτε ζύμωμα, έχει εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και όλα τα μαγευτικά αρωματικά.

Και εδώ θα δείτε το βίντεο μου στο YOUTUBE: https://youtu.be/OYkHJFcqYus

Για δύο τσουρέκια του μισού κιλού και ίσως να ζυγίζουν και λίγο παραπάνω.












Ανακατεύω την ξηρή μαγιά με το νερό και την αφήνω για 10΄ να πάρει την μορφή της φρέσκιας.

Κοσκινίζω  το αλεύρι με τα μπαχαρικά. Ζεσταίνω το γάλα. Μπορώ να χρησιμοποιήσω μίξερ, αλλά ο σκοπός μου είναι  να γίνει η παρασκευή όσο πιο απλή γίνεται.

Μέσα στο αλεύρι θα κάνω μία λακκούβα και θα προσθέσω τα αρωματικά, τα αβγά , το ελαιόλαδο, τη μαγιά και το γάλα. Έχω σε ένα φλιτζάνι λίγο ακόμη ελαιόλαδο για να αλείψω τα χέρια μου και την σπάτουλα μαρίζ που θα χρησιμοποιήσω.

Ανακατεύω με κυκλικές κινήσεις το μίγμα από το κέντρο προς τα έξω και όταν αρχίζει να κολλάει πολύ στο χέρι μου το λαδώνω και συνεχίζω. Αποφεύγω να βάλω αλεύρι στο μίγμα. Λαδώνω την σπάτουλα μαρίζ και με  εκείνη συνεχίζω να διπλώνω το μίγμα, λαδώνοντας την ελαφρά. Συνεχίζω για 2 – 3 λεπτά.

Σκεπάζω το μπολ με πετσέτα και το αφήνω για τουλάχιστον μία ώρα να φουσκώσει καλά η ζύμη και να διπλασιαστεί ο όγκος της.

Αλευρώνω καλά τον πάγκο και την μαρίζ και ακουμπώ τη ζύμη πάνω στον πάγκο.  Ζυμώνω για ένα δύο λεπτά για να ξεφουσκώσει καλά το μίγμα και χωρίζω τη ζύμη στη μέση. Ζυγίζω τα κομμάτια της ζύμης, αφού απλώσω ένα κομμάτι μεμβράνης πάνω στη ζυγαριά.

Αλευρώνω καλά τον πάγκο και τα κομμάτια και χωρίζω το κάθε κομμάτι πάλι στα δύο. Τα πλέκω σε απλή πλεξούδα. Ακουμπώ τα τσουρέκια πάνω σε λαδόχαρτο και τα αφήνω να φουσκώσουν για μία ώρα.

Ανακατεύω τον κρόκο καλά καλά και αλείφω τα τσουρέκια. Πασπαλίζω με φιλέ αμυγδάλου.

Ψήνω για 25΄στους 170ο  στις αντιστάσεις στο κέντρο του φούρνου.