ΠΑΝΤΖΑΡΙ ΑΛΟΙΦΗ ΜΕ ΚΡΕΜΑ ΚΑΙ ΣΟΥΜΑΚΙ. BOILED BEETROOT WITH CREAM AND SUMAC.

Όταν διαβάζω ή βλέπω ή ακούω ότι τα ψητά παντζάρια είναι πιο νόστιμα από τα βραστά όσο συμπαθής και γνώστης και αν είναι αυτός που το αναφέρει κάτι επαναστατεί μέσα μου. Θες η οικιακή οικονομία που διδάχτηκα στα νεανικά μου χρόνια, θές ο πατέρας μου που είχε εμμονή με την άσκοπη κατανάλωση ρεύματος με έχουν κάνει να απορρίπτω κάτι τέτοιες δαπανηρές εκτελέσεις. Για παράδειγμα το βρίσκω εντελώς ασύμφορο να ψήνω για πάνω από μία ώρα στον φούρνο τα παντζάρια. Δεν είναι μόνο το ηλεκτρικό ρεύμα αλλά και ο πολύτιμος μου χρόνος. Πιστέψτε με είτε τα βράσεις είτε τα ψήσεις, όταν μπουν τα υλικά για να γίνει η γλυκόξινη αλοιφή, η γεύση θα είναι η ίδια. Αρκεί τα παντζάρια να είναι νόστιμα γιατί κάποιες φορές μυρίζουν σαν χώμα. Το ξίδι και το σουμάκι δίνουν την ωραία οξύτητα που χρειάζονται τα γήινα παντζάρια.

Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι υποκύπτω στην πολυτέλεια των ψητών παντζαριών, μόνο αν ταυτόχρονα ψήνεται και κάτι άλλο στον φούρνο. Τότε μάλιστα συμφωνώ και ναι είμαι η Μαρία και έχω γίνει ίδια ο πατέρας μου.





3 μέτρια βρασμένα παντζάρια

4 κουταλιές κρέμα γάλακτος με λίγα λιπαρά

3 κουταλιές ελαιόλαδο αρωματισμένο με μία μπαμπάτσικη σκελίδα σκόρδου

2 κουταλιές ξίδι από κόκκινο κρασί

1 κουταλάκι σουμάκι

½ κουταλάκι αλάτι

μαύρο πιπέρι

Αλέθω τα μισά παντζάρια με τα υπόλοιπα υλικά, εκτός από το σκόρδο, στον πολυκόφτη. Προσθέτω τα υπόλοιπα παντζάρια και αλέθω ξανά.