ΦΑΣΟΛΑΔΑ ΜΕ ΓΛΥΚΟΠΑΤΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟ. BEAN SOUP WITH SWEET POTATOES AND CELERY LEAVES.

Φασολάδα.  Δεν υπάρχει κανένα μυστικό για να κάνεις την τέλεια εκδοχή. Η είναι βραστερά τα φασόλια όταν τα αγοράζεις ή δεν είναι. Το μυστικό είναι ο καλός προμηθευτής για αυτό και εγώ προσπαθώ να προμηθεύομαι τα όσπρια μου πάντοτε από μπακάλικα που εμπιστεύομαι.

Δυστυχώς η φασολάδα, δεν είναι το εθνικό μας πιάτο αν κρίνεις από τα σόσιαλ τα μίντια. Βλέπουμε πολύ συχνά να προβάλλονται τα φασόλια σαν σαλάτα ή σαν κρέμα ή σαν μπιφτέκια, αλλά η φασολάδα δεν είναι και τόσο εμπορεύσιμη σαν εικόνα των μίντια, αν καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.

Βέβαια ένα μικρό μειονέκτημα που έχει η φασολάδα είναι το φούσκωμα.

Δύο συμβουλές έχω να προτείνω για να αποφύγουμε το φούσκωμα

Ένα: Λίγα φασόλια πιο πολλά λαχανικά. Εγώ προσωπικά προσπαθώ να τα αραιώσω με λαχανικά. Σε τούτο το πιάτο το βασικό υλικό ήταν μία ωραιότατη γλυκοπατάτα από ελληνική καλλιέργεια και κόκκινη κολοκύθα.

Δύο: Ελαφριά σαλάτα. Η σαλάτα που θα σερβιριστεί με την αχνιστή φασολάδα να μην είναι λάχανο ή μπρόκολο ή κουνουπίδι. Εγώ σήμερα είχα ψητές κόκκινες πιπεριές στα κάρβουνα (από το περσινό καλοκαίρι) και ελίτσες. Θα μπορούσα να είχα μαρούλι χωρίς φρέσκο κρεμμυδάκι.

Τα φασόλια μου ήταν τόσο βραστερά, της περσινής σοδιάς άσπρα και λαμπερά που λιώσανε στο βράσιμο.





 

Για 3-4 άτομα

1φλιτζάνι ξερά μέτρια φασόλια

1 μεγάλη γλυκοπατάτα ελληνικής καλλιέργειας

1 ξερό κρεμμύδι

1 σκελίδα σκόρδου

½ φλιτζάνι σέλινο, φύλλα και τρυφερά κοτσανάκια

1 φέτα κόκκινης κολοκύθας (περίπου ½  φλιτζάνι τριμμένη)

2 κουταλιές πλιγούρι

½ φλιτζάνι σάλτσα ντομάτας (από δικό μου βάζο)

½ φλιτζάνι ελαιόλαδο

1 κουταλάκι κουρκουμά

αλάτι, μαύρο πιπέρι

Βάζω να μουλιάσουν τα φασόλια σε χλιαρό νερό από το βράδυ.

Όταν δεν προλαβαίνω να φουσκώσω τα φασόλια κάνω το εξής γρήγορο: βάζω τα φασόλια στη χύτρα ταχύτητας μαζί με το αντίστοιχο νερό. Ανοίγω τη θερμοκρασία και μόλις σφυρίξει η χύτρα κλείνω τη θερμοκρασία και αφήνω τα φασόλια για μία ώρα μέσα στη χύτρα με κλειστό το καπάκι. Το ίδιο κάνω και με τα ρεβίθια και πάντα έχει το απαιτούμενο αποτέλεσμα.

Πλένω και καθαρίζω όλα τα λαχανικά. Ξεπλένω καλά τα φασόλια και βάζω καθαρό νερό στη χύτρα.

Αλέθω στον πολυκόφτη το κρεμμύδι, το σκόρδο και την κολοκύθα. Ψιλοκόβω το σέλινο και κόβω σε μικρά κομματάκια την γλυκοπατάτα.

Βάζω όλα τα υλικά εκτός από το πλιγούρι στη χύτρα και βράζω με κλειστό το καπάκι για 15 λεπτά. Κλείνω τη θερμοκρασία ανοίγω το καπάκι μόλις φύγει όλος ο ατμός και ελέγχω τα ζουμάκια του φαγητού. Προσθέτω το πλιγούρι κλείνω ξανά τη θερμοκρασία και βράζω ξανά για 3-4 λεπτά τη φασολάδα μου.