ΣΜΥΡΝΕΙΚΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΜΕ ΜΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ. SMYRNEIKA BUTTER COOKIES WITH MASTIHA AND ORANGE.

Βουτυρένια μοσχοβολιστά πασχαλινά κουλουράκια από την ελληνική παράδοση της Σμύρνης. Σκληρές εκείνες οι ημέρες  του 1922 με τους δυστυχισμένους μετανάστες να πληρώνουν πολύ ακριβά τα παιχνίδια των πολιτικών. Δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται και είμαστε και πάλι ανήμποροι θεατές.







για περίπου 35 κουλουράκια των 25γρ ζύμης

180γρ. βούτυρο αγελάδας να είναι εκτός ψυγείου για μία ώρα τουλάχιστον

20γρ ελαιόλαδο

120γρ. ζάχαρη άχνη

1 αβγό

25γρ γάλα

450γρ αλεύρι ΓΟΧ

½ κουταλάκι μπέκιν

1 φακελάκι βανιλίνη

1 τσιμπιά σκόνη μαστίχας

ξύσμα ενός ακέρωτου πορτοκαλιού, το οποίο πολύ το επαίνεσε στο σύζυγό μου ο μανάβης της λαϊκής. Πάρτα κύριε κάνε ξύσμα κάνε γλυκό είναι ακέρωτα με το φύλλο τους.

Χτυπάω με το μίξερ το βούτυρο, το ελαιόλαδο, την άχνη και τα αρωματικά μέχρι να ανακατευτούν καλά καλά. Προσθέτω στη συνέχεια το αβγό, ανακατεύω να γίνει πάλι κρέμα το μίγμα γιατί με την προσθήκη του αβγού σα να σκορπάει σε κομμάτια ο χυλός. Προσθέτω το γάλα και ανακατεύω να γίνει πάλι κρέμα και προσθέτω σιγά σιγά όλο το αλεύρι με το μπέκιν. Η βουτυρένια ζύμη θέλει δροσερό περιβάλλον είναι απαλή και δε χρειάζεται πολύ ζύμωμα και το πρόβλημα με μένα είναι ότι έχω πολύ ζεστά χέρια.

Ανακατεύω στο τέλος τη ζύμη με τα χέρια μου και τη βάζω στο ψυγείο για μισή ώρα για να σφίξει καλύτερα.

Ζυγίζω μπαλάκια των 25 γραμμαρίων, βάζω τα μισά μέσα στο ψυγείο. Πλάθω τα μπαλάκια σε κορδόνια και τα διπλώνω στα τρία να πάρουν το σχήμα της βαρκούλας. Και πως συγχύζομαι όταν μου περισσεύει ένα και δεν ξέρω πως να το χωρέσω! το έκανα και εγώ πλεξίδα και ησύχασα. Ακουμπάω τις βαρκούλες μου πάνω σε λαδόχαρτο μέσα στο μεγάλο ταψί του φούρνου και ψήνω για 20΄ με 25΄στους 160ο.

Ένα λείπει από το ταψί για λόγους γευστικής δοκιμής, και ήταν πολύ καυτό το άτιμο.