ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΛΟΦΟΥ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ. ΨΩΜΙ ΜΕ ΧΑΡΟΥΠΙ ΚΑΙ ΗΛΙΟΣΠΟΡΟΥΣ ΜΕ ΑΛΟΙΦΗ ΑΠΟ ΞΙΝΟΤΥΡΙ

Έγινα Πριγκίπισσα!

Οι επίσημοι τίτλοι μου αυξάνονται.

Με πολύ καμάρι σας ανακοινώνω ότι εκτός από αυτοκράτειρα της κολοκύθας έγινα και πριγκίπισσα του φαγητού.

Τον τίτλο μου τον απένειμε μία μαθητριούλα του Δημοτικού Σχολείου Τριλόφου και Αγίας Μαρίνας, μετά την παρουσίαση μου της προηγούμενης Παρασκευής. Περάσαμε υπέροχα, τα παιδιά ήταν άψογα και το χάρηκαν όσο και εγώ. Τυφλή γευσιγνωσία έκλεισε τη μέρα μέσα στην τάξη και ολοκληρώθηκε με βόλτα στον αρωματόκηπό μας και στον φράκτη του αμπελιού για να ανακαλύψουμε πολύτιμους καρπούς.

Τα παιδιά γεύτηκαν ψωμάκια με χαρουπάλευρο και ηλιόσπορους και επίσης μία κρέμα τυριού για να γνωρίσουν το τοπικό τυρί ξινοτύρι.







Ορίστε και οι συνταγές:

Για 11 ψωμάκια

½ φλιτζάνι χαρουπάλευρο

2 φλιτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις

1 φλιτζάνι νερό

2 κουταλάκια ξηρή μαγιά η ένα καρυδάκι φρέσκιας

¾ φλιτζανιού ηλιόσποροι ή καρύδια

4 κουταλιές ελαιόλαδο 3 για τη ζύμη

1 κουταλιά ελαιόλαδο για λάδωμα χεριών

1 κουταλάκι αλάτι

2 κουταλάκια σουσάμι

Ανακατεύω καλά το χαρουπάλευρο με το αλεύρι.

Κάνω λακκούβα στα αλεύρι και προσθέτω τη μαγιά και λίγο νερό για να τη διαλύσω.

Προσθέτω το ελαιόλαδο και το υπόλοιπο νερό και σε ένα άλλο σημείο θα βάλω και το αλάτι.

Ανακατεύω καλά και ζυμώνω λαδώνοντας τα χέρια μου. Αν γίνει το μείγμα υγρό προσθέστε λίγο αλεύρι. Σκεπάζω τη ζύμη με μία πετσέτα και την αφήνω να φουσκώσει για περίπου μία ώρα. Ζυμώνω ξανά μαζί με τους ηλιόσπορους και χωρίζω με τη βοήθεια της ζυγαριάς σε έντεκα κομμάτια δίνοντας ένα στενόμακρο σχήμα.

Βουτάω τα ψωμάκια στο σουσάμι, τα ακουμπώ πάνω σε λαδόχαρτο στο ταψί του φούρνου και σχηματίζω οριζόντιες γραμμές με τον κόπτη της ζύμης μου. Αφήνω να ξαναφουσκώσουν και τα ψήνω για 20΄ -25΄ στους 200ο πάνω κάτω στις αντιστάσεις. Βγάζω τα ψωμάκια αμέσως από τον φούρνο, αφού έχω ελέγξει ότι είναι ψημένα.

Για την κρέμα τυριού

1 φλιτζάνι ξινοτύρι ή ανεβατό, ½ φλιτζάνι φέτα

1 κουταλάκι ελαιόλαδο, 1 κουταλιά γάλα

½ κουταλάκι θρούμπι ή θυμάρι

¼ από το κουταλάκι του γλυκού σουμάκι

Ανακατεύω όλα τα υλικά μέσα στον πολυκόφτη. Αν η υφή δεν είναι κρεμώδης θα προσθέσω λίγο γάλα.

Αλείφω τις φετούλες και πασπαλίζω με λίγο σουμάκι αλλά και ηλιόσπορους.