ΛΕΜΟΝΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΞΥΣΜΑ. HOMEMADE LEMONADE AND ZEST.

Το περίεργο με αυτά τα δέντρα είναι ότι έχουν την ίδια εποχή και λεμόνια και λουλούδια. Άρα όταν έχεις το δικό σου δέντρο κόβεις συνεχώς ωραία φρέσκα αρωματικά λεμονάκια.

Εγώ δέντρο δεν έχω. Ένα δέντρο που φυτέψαμε , σε ένα πιθάρι και περιμέναμε χρόνια να ανθίσει για να το αναγνωρίσουμε από το φρούτο του, δεν καταλάβαμε ποτέ τι είδος ήταν μάλλον νεραντζιά που ήθελε χώμα η καημένη για να φουντώσει.

Εγώ λοιπόν λεμονιά δεν έχω όμως ο πλανόδιος πωλητής που περνάει από το χωριό καλλιεργεί δικά του δέντρα κάπου στην Πελοπόννησο η από την Άρτα και ναι είχε και ακέρωτα.

Το αστείο είναι ότι τα λεμόνια ήταν αρκετά κακομούτσουνα για βίντεο.  Έτσι και αλλιώς χυμό προγραμμάτιζα να ετοιμάσω. Κατέληξα όμως (ο Σκρουτζ), να κάνω και γλυκό τις στυμμένες λεμονόκουπες. Δε μουκανε καρδιά να τις πετάξω και το γλυκό αυτό θα είναι το επόμενο  βίντεο μου.

Η αναλογία που προτείνω για την λεμονάδα δίνει ένα αρκετά ισορροπημένο σε επίπεδο ζάχαρης αποτέλεσμα. Και βέβαια η προσθήκη σόδας, (σουρωτή για την ακρίβεια) της δίνει ένα όξινο τόνο στη γεύση. Φυσικά όσοι έχουν αποκλείσει τη ζάχαρη από τη διατροφή τους ας εκμεταλλευτούν το ξύσμα!

Νέο βίντεο από το YOUTUBE κανάλι μου.

https://youtu.be/8YCL7DkF0tM








 

Για 1½ κιλό λεμονάδα

2 κιλά λεμόνια τα οποία δώσανε 690γρ στυμμένου και στραγγισμένου χυμού

550γρ ζάχαρη

250γρ νερό

Πλένω καλά τα λεμόνια και τα τρίβω και με ένα σφουγγαράκι.

Ξύσμα:

Ξύνω τα λεμόνια με το εργαλειάκι που βγάζει χοντρούτσικο ξύσμα, σαν φιδέ.

Απλώνω το ξύσμα πάνω σε ένα λαδόχαρτο και το αφήνω για μία βδομάδα να στεγνώσει.

Προορίζω αυτό το ξύσμα για φαγητά κυρίως και ίσως για κάποια κρέμα ζαχαροπλαστικής.

Λεμονάδα:

Στύβω τα λεμόνια στον ηλεκτρικό στύφτη (ευτυχώς), τα στραγγίζω και ετοιμάζω το σιρόπι.

Ζεσταίνω τη ζάχαρη με το νερό έχοντας ρυθμίζει την εστία σε χαμηλή θερμοκρασία, Ανακατεύω συνεχώς μέχρι να διαλυθεί η ζάχαρη. Αφήνω να κρυώσει και το προσθέτω στο χυμό. Αποθηκεύω το χυμό σε καθαρά αποστειρωμένα μπουκάλια.

Για το σερβίρισμα φαντασία να έχετε

Σίγουρα μία φέτα λεμόνι, αλλά και lime θα δώσει χρώμα.

Μπορούν να μπουν αρωματικά όπως έβαλα εγώ μελισσόχορτο, αλλά και δυόσμος που είναι το κλασσικό.

Φρούτα όπως φράουλες, σμέουρα ή σταφύλια είναι επίσης ευπρόσδεκτα.