ΑΜΠΕΛΟΦΥΛΛΑ ΣΤΟ ΒΑΖΟ ΧΩΡΙΣ ΝΕΡΟ. VINE - GRAPE LEAVES IN THE JAR

Νέο βίντεο στο youtube κανάλι μου




 Τα αμπελόφυλλα του ξινόμαυρου δίνουν φύλλα χωρίς νεύρα, είναι λεπτά και τρυφερά και εφάμιλλα με αυτά της σταφίδας.
Διότι αν δεν παινέσεις το σπίτι σου θα πέσει κλπ κλπ

Έχω μάθει από τις Τριλοφιώτισσες κυρίες, με πρώτη απ όλες την πεθερά μου να τα διατηρώ στο βάζο χωρίς νερό.

Το αν θα πετύχει όλη αυτή η επιχείρηση που βλέπετε στο βίντεο εξαρτάται και από την εξαιρετική ποιότητα των φύλλων

Αν τα μαζεύεις μόνος σου προσέχεις τα εξής

Αν δεν γνωρίζεις πως τότε θα πας με τον ιδιοκτήτη του αμπελιού αφού του ζητήσεις την άδεια

Ρωτάς πότε ραντίσανε το αμπέλι

Τι ποικιλία είναι, μπορεί να είναι διάφορες ποικιλίες, εμείς μαζεύουμε από ξινόμαυρο και μόνο

τα μαζεύεις πρωινές ώρες,

προσέχεις να είναι στο ίδιο μέγεθος

προσέχεις να είναι τρυφερά ολοπράσινα και φρέσκα

προσέχεις να μην είναι μεγαλύτερα από το άνοιγμα του χεριού σου

Αφού λοιπόν έχω μαζέψει τα φύλλα μου (ψέματα ο καλός μου σύζυγος τα μάζεψε) τα απλώνω πάνω στον πάγκο ή σε ένα τραπέζι.

Χωρίζω τα φύλλα ανά 20δες.

Σκοπεύω να γεμίσω βάζα του ενός κιλού και θα βάλω μέσα 60 φύλλα που είναι μια χαρά για ένα μαγείρεμα τουλάχιστον για το δικό μου σπίτι και τις δικές μου ανάγκες.

Αφήνω τα φύλλα 2 ώρες να χάσουν λίγο από τη δροσιά τους για να μπορούν να μπουν εύκολα στο βάζο.

Πλένω καλά τα βάζα, τα σκουπίζω και τα βάζω σε προθερμασμένο φούρνο στους 120ο. Αφήνω τα βάζα μαζί με τα καπάκια για 20΄. Πρέπει να κρυώσουν τα βάζα για να μη σοκαριστούν τα φύλλα όταν θα τα βάλω μέσα.

Τα φύλλα μου ήταν αρκετά για 5 βάζα. Μαζεύω 3 μασουράκια των 20 και τα χώνω στο βάζο. Κλείνω με το καπάκι αρκετά σφιχτά.

Δανείστηκα μία μεγάλη κατσαρόλα, στρώνω στον πάτο της μία πετσέτα. Αραδιάζω τα βάζα, απλώνω άλλη μία πετσέτα από επάνω τους. Γεμίζω την πιο βαριά μου κατσαρόλα με νερό και την ακουμπώ πάνω στα βάζα. Αν δεν το κάνω αυτό τα βάζα θα χορεύουν επειδή είναι ελαφριά δεν έχουν νερό μέσα τους. Αφού κοχλάσει το νερό μετράω 20΄, δεν τα βγάζω από το νερό αμέσως και στη συνέχεια αφού τα βγάλω τα γυρίζω ανάποδα. Δεν είναι απαραίτητο να τα αναποδογυρίσω διότι δεν υπάρχει υγρό μέσα.

Όταν θέλω να μαγειρέψω ανοίγω απλά το βάζο και τα τυλίγω με τη γέμιση. Δεν χρειάζονται ζεμάτισμα και αυτή είναι η μεγάλη ευκολία.