Ο ΝΤΑΚΟΣ ΜΟΥ ΜΕ ΦΕΤΑ. MY NTAKOS WITH FETA






Ο ντάκος μου, με φέτα. Απλός χωρίς πολλά πολλά.

Η ιστορία πίσω από τον ντάκο είναι ότι στην Κρήτη πηγαίνω αρκετά συχνά εδώ και 8-9 χρόνια και έχω υπέροχες γαστρονομικές αναμνήσεις.

Από τα παζάρια της, από τα μανάβικά της, από τα εστιατόρια, τα μικρά καφενεία με τον απαραίτητο μεζέ συνοδευτικό της ρακής.

Ιδιαίτερα θυμάμαι έναν φούρνο στην Ιεράπετρα, ο οποίος ανήκε σε δύο αδέρφια και έψηναν κυρίως παξιμάδια σε τεράστιες ποσότητες. Ραφιέρες μεταλλικές γεμάτες από παξιμάδια σε διάφορα μεγέθη. Το περίεργο ήταν αν θυμάμαι καλά ότι αυτοί οι άνθρωποι ήταν υπέρβαροι και απορούσα πως τα κατάφερναν με αυτή τη δύσκολη δουλειά. Ίσως να είχαν εργάτες ποιος ξέρει.

Ο ντάκος μου λοιπόν έχει

κρητικά παξιμάδια από τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης

ντομάτα από μπαξέδες της Ημαθίας, (θερμοκήπια μάλλον)

φέτα από το Βέρμιο

γιαούρτι πρόβειο από το Βέρμιο και πάλι

ρίγανη από τον κήπο μου

ελαιόλαδο από ελιές της Χαλκιδικής

θυμάρι από τις πλαγιές του χωριού

ξίδι από το αμπέλι μας, από ξινόμαυρο

Δεν είναι και τίποτα δύσκολο να παρουσιάσεις ντάκο σαλάτα.

Προσοχή θέλει στο βρέξιμο του. Δεν χρειάζονται υπερβολές.

Επίσης η ντομάτα να είναι ώριμη και ξεφλουδισμένη.

Βέβαια αν ήθελα θα μπορούσα να βάλω ελιές και κάππαρη, αλλά μου αρέσει έτσι απλός. Και ξέρετε στους Κρητικούς αρέσουν αυτές οι πολύ μικρές ελίτσες, τα ελιδάκια όπως τα λένε. Αυτά τα ελιδάκια λοιπόν, σου τα φέρνουν για μεζέ με την ρακή, μπορεί ένα πιατάκι να έχει και καμιά τριανταριά από δαύτες. Τρως, φτύνεις κουκούτσι, πίνεις ρακή, τρως φτύνεις κουκούτσι, πίνεις ρακή και το περίεργο είναι ότι δεν κάνεις οκτάρια στην επιστροφή.

και αν θέλετε δείτε πως κάνω τον ντάκο μου και στο βίντεο μου στον σύνδεσμο: 

https://youtu.be/T0nOq8gSg8A