ΚΟΥΛΟΥΡΙΝΙΑ ΜΕ ΑΝΕΒΑΤΟ ΚΑΙ ΛΙΑΣΤΕΣ. KOULOURINIA (SESAME BREADS RINGS) WITH ANEVATO CHEESE AND DRIED TOMATOES.

Σαν Θεσσαλονικιά που είμαι έπρεπε να τιμήσω το διάσημο κουλούρι της πόλης μου της Θεσσαλονίκης. Έχω ζυμώσει άπειρες φορές αλλά ποτέ δε λέω όχι σε ένα τραγανό φρεσκοψημένο κουλούρι από έναν καλό φούρνο. Πολλές οι μνήμες που έχω από φούρνους, ακόμη και από πάγκους που πουλάνε κουλούρια. Όταν ήμουν μικρή βέβαια δεν τα γεμίζανε με τυριά και αλλαντικά, τα πράγματα ήταν πιο απλά.

Πέρα από την συνταγή έχω να σας περιγράψω και μία πολύ σημαντική λεπτομέρεια. Το σουσάμι πωλείται πάντα άψητο. Για να δώσει όμως καλύτερη γεύση στο κουλούρι, το σουσάμι πρέπει να ψηθεί πρώτα μόνο του. Να ψήνεται τόσο όσο να μυρίσει σχεδόν καμένο, να ροδοκοκκινίσει, τότε θα νοστιμίσει το κουλούρι.

Βέβαια θα μου πείτε αφού θα ψηθεί στο φούρνο μαζί με το ζυμωμένο κουλούρι. Ε δεν φτάνει αυτός ο χρόνος. Και αυτό ισχύει για όλα τα αρτοσκευάσματα με σουσάμι. Δεν είναι κάτι δύσκολο. Προσωπικά αγοράζω μία ποσότητα αρκετά μεγάλη, την ψήνω και αφού κρυώσουν τα σουσαμάκια τα συντηρώ μέσα σε ένα γυάλινο βάζο. Σήμερα ατυχώς δε μου έφτασε και συμπλήρωσα με άψητο.

Το ανεβατό είναι ένα αγαπημένο αξιόλογο αλειφώδες τυρί ΠΟΠ, πολύ νόστιμο, σας προτρέπω να το δοκιμάσετε!

Εδώ είναι και το βίντεο μου:https://youtu.be/3zkmkkd1oNc







220γρ σκληρό αλεύρι

100γρ νερό

1 κουταλιά ελαιόλαδο

7γρ φρέσκια μαγιά

½ κουταλάκι αλάτι

για το ψήσιμο

½ φλιτζάνι σουσάμι ψημένο

3 κουταλιές νερό

½ κουταλάκι μέλι

1 κουταλάκι ελαιόλαδο

για τη γέμιση

¾ φλιτζανιού λιαστές ντομάτες

3-4 κουταλιές ΠΟΠ τυρί ανεβατό Γρεβενών

Ετοιμάζω τη γέμιση:

Ζεματώ τις λιαστές για 2 λεπτά τις σουρώνω και τις ψιλοκόβω. Ανακατεύω τις λιαστές με το ανεβατό και προσπαθώ να χωρίσω τη γέμιση σε 10 κουταλιές.

Κάνω λακκούβα στο αλεύρι και προσθέτω τη μαγιά το αλάτι, το νερό και το ελαιόλαδο. Ζυμώνω μέχρι να πετύχω μία υφή ομοιόμορφη να μη κολλάει στα χέρια. Σκεπάζω τη ζύμη και την αφήνω να φουσκώσει για μισή τουλάχιστον ώρα.

Αφού φουσκώσει η ζύμη τη χωρίζω με τη βοήθεια της ζυγαριάς σε 10 ίσα κομμάτια. Περίπου 35γρ ζυγίζει το καθένα. Ανοίγω κάθε κομμάτι με τον μικρό πλάστη σε μία πλατιά λωρίδα και τη γεμίζω με ένα κουταλάκι γέμισης. Κλείνω τη λωρίδα στις πλατιές άκρες, ρολάρω και σχηματίζω κουλούρι.

Προθερμαίνω το φούρνο στις αντιστάσεις στους 200ο πάνω κάτω και ντύνω το ταψί με λαδόχαρτο.

Σε ένα πιάτο βάζω το μέλι, νερό και ελαιόλαδο. Ανακατεύω καλά. Σε ένα άλλο πιάτο βάζω το σουσάμι.

Βουτάω το κουλουρίνι στο νερό και στη συνέχεια στο σουσάμι.

Στρώνω το μεγάλο ταψί του φούρνου με λαδόχαρτο και ακουμπάω απαλά τα κουλουρίνια.

Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 200ο για 15΄. Κλείνω τη θερμοκρασία και τα αφήνω να μείνουν άλλα 10΄μέσα στο φούρνο.