ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΟ. THE GREEK, TRADITIONAL, AROMATIC LUNCH OF 25TH OF MARCH.

Μία γιορτή έφυγε άλλη γιορτή έρχεται, αλλά θα είναι μία μέρα όπως τις άλλες καθημερινή.
Πέρσι τέτοια μέρα είμασταν πάλι σε καραντίνα και φέτος θα παίξει το ίδιο μοτίβο. Παρατηρώ ότι και το φαγητό δεν είναι πιά τόσο παρηγορητικό, όσο πέρσι που το ευχαριστηθήκαμε αν και μόνοι μας μία τέτοια ημέρα!
Η φωτογραφία είναι από ένα γιορτινό τραπέζι κάποια ξένοιαστα χρόνια πριν  στης κουνιάδας μου την ωραία βεράντα. Για την ιστορία καταγράφω ότι φάγαμε τον παραδοσιακό μπακαλιάρο με τη σκορδαλιά του, ωραία πατατοσαλάτα, βραστές και ψητές σαλάτες, αλοιφές, σπιτικό ψωμί και φυσικά τσίπουρο.

Ιδού οι συνταγές:
Φιλέτα μπακαλιάρου με κρούστα και σκορδαλιά , της κουνιάδας μου, εγώ σας προτείνω τη βασική δική μου συνταγή:
 

ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ ΣΚΟΡΔΑΛΙΑ.




Τούρτα πατατοσαλάτας με πέστροφα, ιδού η συνταγή:

 
Μπισκοτάκι σκορδαλιάς, ιδού η συνταγή:


Τρώγεται σκέτο, αλλά και με λίγη τυροκαφτερή και κόκκινη ψητή πιπεριά όπως στην φωτογραφία.
 
Πιπεριές κόκκινες ψητές, από τον σπιτικό μπαξέ της κουνιάδας μου.
Ψήσανε το προηγούμενο καλοκαίρι επιμελώς τις πιπεριές και η κουνιάδα μου τις συντήρησε με επιμέλεια στην κατάψυξη. Σερβιρίστηκαν με ψιλοκομμένο σκορδάκι, ελαιόλαδο και ξίδι κόκκινου κρασιού.

Μπρόκολα βραστά, με λαδολέμονο, πάλι από τον ίδιο προκομμένο μπαξέ

Πράσινη σαλάτα με μαρούλια και ρόκα, είπαμε απόλα έχει ο μπαξές.

Μελιτζανοσαλάτα, σπιτική από την κατάψυξη της κουνιάδας
Ψητές μελιτζάνες στα κάρβουνα από την προηγούμενη καλοκαιρινή συγκομιδή. Από την κατάψυξη, αποψυγμένες και ανακατεμένες με ελαιόλαδο, ξίδι από κόκκινο κρασί, αλάτι και τριμμένο σκόρδο όσο αντέχει κανείς.

Αλοιφή τυροκαφτερής, για όσους δε νηστεύουν
Η συνταγή είναι πολύ ευέλικτη και ο καθένας μπορεί να την προσαρμόσει στα γούστα του.
Φέτα, λίγο ελαιόλαδο, νεράκι για  ελαφριά υφή, γάλα η γιαούρτι για πυκνή υφή και φυσικά περισσότερες θερμίδες, και τέλος ψημένη καυτερή πιπεριά. Βράζω στο καφεμπρίκι στα γρήγορα φέτες καυτερής πιπεριάς όταν δεν έχω το χρόνο να ψήσω στο γκριλ την κόκκινη καυτή καλλονή.